Budujeme školičky, kde mohou děti svobodně růst

V našich školičkách vytváříme bezpečné a podnětné prostředí, aby se děti přirozeně a všestranně rozvíjely. Podporujeme jejich zvídavost i touhu učit se nové věci a chápat svět okolo sebe.

Co je pro nás důležité?

Pilíře, na kterých stavíme naše školičky

K dětem přistupujeme individuálně

Malý počet dětí ve školičkách nám umožňuje individuální přístup k dětem. Pro 12 dětí máme ve školičce dvě pečující osoby, je tedy prostor se dětem intenzivně věnovat, pečovat o ně a rozvíjet je.

Naše školičky vedou zkušení pedagogové a chůvy, kteří podporují děti v jejich přirozeném vývoji a pokrocích. Rodiče jsou pro nás partneři, jsou tedy vždy otevřeně informováni o svých dětech, našich týdenních plánech i aktivitách ve školičce.

Tvoříme vstřícné respektující prostředí

Podporujeme u dětí jejich vnitřní motivaci. Vyhýbáme se odměnám a trestům, hodnocení a nálepkám. Povídáme si s dětmi o tom, co a proč dělají, z čeho mají radost a co můžeme příště zkusit jinak.

Respektujeme osobnost každého dítka, vzájemně nastavená pravidla i osobní hranice. Podporujeme první sociální interakce a z nich plynoucí první přátelství.

Pomáháme dětem, aby to dokázaly samy. V připraveném prostředí se učí sebeobsluze, díky které roste jejich zdravé sebevědomí.

Budujeme pevné vztahy s dětmi i jejich rodiči

Spolupráce s rodiči a vzájemná důvěra je pro nás klíčová. Rodiče chápeme jako klíčové partnery v péči o jejich děti. Proto se snažíme být v úzkém kontaktu na denní bázi i vytvářet příležitosti pro setkávání – pořádáme pravidelně akce pro rodiče s dětmi. Kolem našich školiček tak přirozeně vznikají silné komunity.

Každoročně pořádáme oslavy spojené s vítáním jara, pouštění draků, lampiónový průvod i společné vánoční tvoření.

Jak trávíme čas ve školičce?

Dítě tančí a zpívá

Zpíváme, tancujeme, bubnujeme...

Učíme se básničky a písničky k tématům, kterým se věnujeme. Pohyb a hudba přináší dětem radost a pomáhá jim zlepšovat koordinaci.

Dítě kreslí

Podporujeme kreativitu a svobodu v tvorbě

Dětem dáváme svobodu při tvoření. Vítáme vlasní nápady. Důležitý je pro nás proces, ne výsledek.

Dítě si hraje s míčem

Volná hra je pro nás důležitá

Během dne zařazujeme několik bloků pro volnou hru. Děti mají prostor poznávat, co mají rády, co je baví, objevují své vášně i talenty.

Dospělý drží za ruce dvě děti

Děti jsou ve věkově smíšených skupinách

Skupiny jsou rozděleny na 1,5-3 roky a 3-6 let. Respektujeme různé potřeby dětí dle věku, a zároveň využíváme výhod smíšeného kolektivu, kde se děti učí přirozeně toleranci, pochopení a spolupráci.

Mezi skupinkami děti přestupují individuálně dle jejich zralosti a potřeb.

Dítě se těší na oběd

Máme pravidelný program a své rituály

Náš den má pravidelný program, děti vědí, kdy co očekávat, to je pro ně důležitá jistota a přináší jim pocit bezpečí.

Při pravidelném ranním kruhu a reflektujících kruzích po aktivitách se děti učí mluvit o svých zážitcích i pocitech a sdílet je s ostatními.

Dítě spinká během obědové pauzy

Po obědě odpočíváme

Děti nenutíme spát. Samy mají možnost vybrat si mezi klidovou aktivitou mimo postýlku nebo spánkem. Chápeme, že každý den je jiný a dáváme dětem prostor volit si odpočinek podle vlastní potřeby.

Z domova si děti mohou donést plyšového kamaráda na spaní. Místo v postýlce mu v našich školičkách držíme.

Reference

Maminka s dítětem v náručí

„Úžasnej přístup k dětem, skvělá komunikace s dětmi, krásné prostředí. Našemu synkovi se ve školce moc líbí.“

Maminka Bára
Maminka s dítětem v náručí

„Individuální, tolerující a trpělivý přístup k dětem, malý počet dětí, krásné prostředí a vstřícné vedení i tety.“

Maminka Alex

Naše školičky