Převlékli jsme kabátek: Máme nový web i logo

27.1.2024

Věděli jste, že naše původní logo vzniklo během 5 minut? Nakreslil ho zakladatel Sto skupin Jindra Fialka. Stejně jako logo dovedl rychle vymyslet i barevnou paletu našich stránek a dalších prvků, které jsme v následujících měsících využívali.

To bylo v roce 2022. Do Česka přicházeli uprchlíci z Ukrajiny, mezi kterými byly převážně ženy s dětmi. Školky byly plné a naskytla se otázka: Jak to bude dál? Vznikl nápad založit 100 dětských skupin. Zakládat se ale muselo v tempu „včera bylo pozdě“. 

Projekt dostal tvář. Postupně sílil. Přidávali se další a další posily do týmu. Začaly vznikat naše první školičky. Po čase se situace změnila. Dětské skupiny už nebyly jen pro pomoc ukrajinským uprchlíkům. Jak jsme zjistili, místa ve školičkách potřebovali všichni rodiče. Naplno jsme se ponořili do práce. A rychle navržené logo společně s barevnou paletou přestávalo v kontextu hravých a veselých školiček stačit.

Z narychlo vymyšleného projektu vznikla stabilní vize toho, kam chceme se Sto skupin dojít. Na workshopu jsme dávali dohromady naše hodnoty, na schůzkách vymýšleli strategii a snažili se veškerou komunikaci ven i dovnitř propojit tak, aby v sobě nesla znatelný podpis Sto skupin a zároveň odrážela, co děláme a jací jsme.

Potřebu změnit vizuální identitu jsme měli už nějakou dobu. Po měsících průzkumů, rozhovorů a práce jsme ji přivedli na světlo světa a máme z toho velkou radost! Pojďte si přečíst rozhovor s naší kolegyní, Denisou Tomanovou, skvělou webařkou a grafičkou z marketingového týmu Sto skupin.

Za novou vizuální identitou stojí především naše webařka a grafička Denisa Tomanová

Deni, shrneš nám ještě, proč vůbec vznikla potřeba původní vizuální identitu změnit?

Původní vizuální identita vznikala pod taktovkou našeho zakladatele Jindry Fialky. Jen pár dnů po vzniku Sto skupin bylo potřeba komunikovat s veřejností, potřebovali jsme o našem založení informovat a říct, jak můžeme společnosti pomoci. Proto se od začátku kladla důležitost zejména na rychlost realizace. Vzniklo logo, několik základních barev a písmo, a to nám vystačilo na dlouho.

„Jak jsme rostli, časem jsme naráželi na to, že nám takto nadefinovaná identita nestačí. Ani dobře nevystihovala téma, kterému se věnujeme. Slýchávali jsme, že z webu nejde poznat, že se věnujeme zakládání dětských skupinek. Web byl funkční, ale chyběly mu emoce.“

Po asi roce existence Sto skupin, kdy se stabilizovaly základní procesy našeho fungování, jsme se v marketingu týmu rozhodli, že se pustíme do rebrandu. Udělali jsme brandový výzkum, připravili několik vizuálních konceptů, otestovali je a ten nejlepší z nich jsme aplikovali na web.

Co bylo pro postavení nové identity stěžejní? Co tebe a další z týmu nejvíce posunulo v rozhodování, jakou cestou se vydat?

Hodně jsme se během příprav naučili, snad nejvíce přínosné byly brandové rozhovory, kdy jsme se účastníků například ptali, ať nám popíšou, jak by Sto skupin vypadal jako člověk – jak by mluvil/a, jak by se choval/a, jak by se s ní/m člověk cítil. 

Jedna z odpovědí, která zazněla, byla: ‚Jistota, bezpečí, pomoc a podpora. Je ostřílený ve svém životě, zažil si pády a poučil se z nich. Cítím pokoru, je to průvodce. Vede lidi nenásilným způsobem. Vidím důraz na naslouchání. Je tu pro tebe, můžeš se mu svěřit, nezesměšňuje tě. Má pochopení. Je tam hravost. Všechno tohle, co jsem zmínila, tak dokáže předat dětem i na pískovišti. Dokáže si ze sebe dělat srandu. Je to týmový hráč, pevný styčný bod lidem kolem sebe.' Tahle odpověď pro nás byla jedna z těch nejhodnotnějších. A pomohla nám nad celým projektem přemýšlet.“

Novou podobu získaly i stránky s naším příběhem, kde popisujeme vizi, hodnoty a shrnujeme dosavadní fungování Sto skupin

Kde všude se změna propsala a kde se můžeme s novými prvky setkat?

Je předělaný kompletně celý web, nová vizuálka se propsala i do naší komunikace na sociálních sítích.

„Na našich stránkách je logicky a jasně popsané, co děláme a kam míříme. Máme nové barvy, paleta je teď hřejivější a hravější. Chtěli jsme, aby z nich šla jistota, klid a bezpečí.“

Celý vizuál doprovází hravé ilustrace od Sabiny Chalupové. Těch bude postupně ještě přibývat, protože díky nim můžeme jednoduše popisovat témata, na kterých nám záleží.

Velká změna bylo také písmo, které používáme. Nový font je veselý jako atmosféra v našich školičkách. Zároveň je ale dostatečně sebevědomý na to, aby obstál mezi státními vzdělávacími institucemi.

Nově jsou k vidění i naše hodnoty, na kterých jsme pracovali na konci léta 2023. Právě tyhle hodnoty nás spojují a ukazují, co je pro nás na naší práci nejdůležitější.

Jak se díváš na výsledek? Máš z něj radost?

Už teď vím, že jsme si prošli zásadní proměnou, která nás posunula dopředu a která nám pomůže budovat silný a zapamatovatelný brand. Postavili jsme si stabilní základy, na kterých můžeme dále stavět. Je to nesmírná radost být u toho, tvořit nové věci a sledovat, jak se zlepšujeme.

Co na změnu říkáte vy?

Pavla Roztočilová
Copywriter
Linkedin
Instagram

Mohlo by vás zajímat

Všechny články